Aktualizacja wyników wyszukiwania - Google znowu coś aktualizuje
Wszystkie znaki w Internecie wskazują, że na przestrzeni ostatnich dni Google wprowadziło aktualizację wyników wyszukiwania. Piszą o tym zagraniczne serwisy SEO, Twitter i na naszym lokalnym podwórku (PiO).
Oficjalnie Google nie potwierdza jakoby jakaś aktualizacja miała miejsce. John Mueller odpowiada, że „to nic specjalnego, zawsze pracujemy nad poprawą rzeczy”.
Oficjalnie zatem nie wiadomo co to za aktualizacja. Czy Pingwin czy jeszcze zupełnie coś innego.
Z kolei ze wstępnych informacji jakie pojawiają się na forach branżowych, można odnieść wrażenie, że po łapkach dostały serwisy które zdobywały linki wątpliwej jakości. Aktualizacja z ostatnich kilku dni może mieć związek z zawirowaniami, które miało miejsce na początku września. Serwisy monitorujące pozycje w Google zanotowały duże fluktuacje.
Pojawiają się też informacje, że Google mocno faworyzuje większych graczy na Polskim rynku, którzy odstawiają lokalne hasła. Równie dobrze może to być korekra zmian z początku miesiąca (takie korekty dość często są spotykane po aktualizacjach).
Ze swoich obserwacji mogę jedynie napisać, że są spadki na serwisach na których były prowadzone głównie zmiany on-site. W przypadku serwisów, które zdobywały linki - sytuacja się w miarę stabilna. Ale jak wiadomo, każdy inaczej robi pewne rzeczy i jednemu spadnie, drugiemu wzrośnie.
Komentarze 7
Coś w tym jest. Mam pozycjonowanie głownie oparte na on-stie i zanotowałem spadki. Dodatkowo potwierdza się również spadek na seo w mapach google, czyli lokalnie. Co prawda na początku miesiąca było kilka dość istotnych zmian na stronie między innymi doszła druga lokalizacja. Teraz nie wiadomo co tak do końca było przyczyną. Co robić, jak żyć... ?
Może faworyzuje większych bo więksi robią dobry content na stronach i linkują z dobrych źródeł. Czyli algorytm cały czas idzie w kierunku jakości.
Google staje sie coraz madrzejsze. A dopiero zaczynaja ze sztuczna inteligencja.
Moim zdaniem ich algorytm zacznie w ciagu najblizszych lat wykrywac wszytkie podejrzane zachowania, likowanie i manipulacje.
Dlatego SEO musi sie zmienic. Tylko jak ;)
Podejrzewam że w branży zrobi się popularne szukanie domen na stronach rządowych żeby znaleźć takie perełki jak "10latwue.pl" i przekierować linki ;-)
Kombinują, kombinują ale w sumie to dobrze. Jest coraz mniej tak zwanych stron śmieciowych i trzeba poświęcić czas na dobry content.
Dla niektórych użytkowników wyszukiwarki google wyniki pojawiły się w boxach - conatinerach, natomiast pod boxami znajudją się sugestie dot. wyników.
Raz się pojawiają, a raz włącza się zwykłe wyszukiwanie. Różnica jest znaczna, oparta głównie na metatagach keywords i description!
SEO musi ewoluować, ponieważ zmienia się jego środowisko działania. Google ma na to największy wpływ. Jednak moim zdaniem te z miany idą w dobrą stronę.